Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Ingekomen stukken college

Weekoverzicht

zaterdag 30 maart 2019

00:00 - 23:59
Locatie

N.v.t.

Voorzitter
N.v.t.
Toelichting

Onder Ingekomen raadsstukken kunt u raadsstukken vinden die gedurende één week door de griffie zijn ontvangen. Deze raadsstukken worden gepubliceerd onder één datum aan het eind van een week zodat er een overzicht ontstaat van de in die week ontvangen raadsstukken. Dit staat los van de daadwerkelijke publicatiedatum van raadsstukken, deze datum wordt links van de raadsstukken weergegeven. Onder Ingekomen raadsstukken worden geen stukken opgenomen die door burgers dan wel instellingen binnen of buiten de gemeente zijn verstuurd naar de gemeenteraad/griffie. Deze stukken worden opgenomen in de Lijst van Ingekomen Stukken (LIS). De LIS is te vinden op de agenda’s van de raadsvergaderingen.

Agendapunten

  1. 27.03.19

    Tijdens de behandeling van het Re-integratie- en Participatiebeleid 2019-2022 heeft de gemeenteraad een drietal moties aangenomen. Deze moties betreffen onder andere een plan voor verbetering van de bejegening van cliënten van Werk en Inkomen (396), de lokale ombudsman verzoeken om een onderzoek uit te voeren naar de bejegening (395) en het uitvoeren van een onderzoek naar het opheffen van de splitsing tussen de functies consulent Werk en consulent Inkomen (397). Via de raadsbrief behorend bij dit voorstel wordt de gemeenteraad geïnformeerd over de stand van zaken.

  2. 27.03.19

    De gemeente is verantwoordelijk voor de huisvesting van basis-, voortgezet- en speciaal onderwijs. Vanuit de wet op onderwijshuisvesting is de gemeente verantwoordelijk voor het bieden van ruimte voor bewegingsonderwijs voor basis- en speciaal onderwijs. De gebouwen dienen te voldoen aan normen en eisen, die zijn opgenomen in het bouwbesluit, de Arbowet en NOC*NSF normen. Gebleken is dat de meeste binnensportaccommodaties in de gemeente niet voldoen aan de norm voor de akoestiek. De gemeenteraad wordt gevraagd een krediet te voterenvoor de benodigde aanpassingen.

  3. 27.03.19

    De AV-installaties in de raadzaal zijn dringend aan vervanging toe. De installaties zijn op leeftijd (geven veel storingen) en zijn niet meer van deze tijd. De investering hiervoor bedraagt € 300.000. Tevens bestaat organisatorisch behoefte aan een uitbreiding van de installaties naar twee andere ruimten in Swaensteyn, te weten de presidiumkamer en de voormalige Brakruimte. De kosten van deze extra wens bedragen € 50.000.

  4. 28.03.19

    Tijdens de behandeling van het Re-integratie- en Participatiebeleid 2019-2022 heeft de gemeenteraad motie 398, “Vaart achter goed re-integratie- en participatiebeleid op alle noodzakelijke onderdelen” aangenomen. Middels deze motie is het college onder andere opgedragen om uiterlijk in maart het Uitvoerings- en Implementatieplan behorende bij het Re-integratie- en Participatiebeleid aan de raad te doen toekomen.

  5. 28.03.19

    Het plan van aanpak financiële zelfredzaamheid wordt door het college vastgesteld en ter informatie aan de raad gestuurd.

  6. 29.03.19

    Op 8 februari jl. heeft het bestuur van Avalex ingestemd met de invoering van een Producten Diensten Catalogus door Avalex. Deze ligt ten grondslag aan de nieuwe Dienstverleningsovereenkomst 2019 die op 20 februari a.s. wordt ondertekend.

  7. 29.03.19

    De gemeente heeft een concept uitvoeringsprogramma duurzaamheid 2019- 2020 opgesteld. Met het voorliggende concept uitvoeringsprogramma 2019-2020 maakt de gemeente inzichtelijk welke acties en maatregelen zij de komende vier jaar voor ogen heeft om de gemeente tot een groene en duurzame woonstad te ontwikkelen.